Technika

CAS 24 Škoda 706 RTHP

 

10.10.2017 vozidlo předáno do sbírek Národního technického muzea v Čelákovicích

více " ZDE "

 

  Název vozidla: CAS 24 Škoda 706 RTHP 

  Volací znak: PPS 372 (dříve PPS 731, PPS 741)

  Množství vody: 3 500 l

  Rok výroby: 1970

 


 

Technické parametry a vybavení automobilu

-  Typ podvozku: Škoda 706 RTHP

-   Další jméno : „trambus“ , „erťák“

-  Výrobce podvozku: LIAZ n.p., Jablonec nad nisou ( LIberecké Automobilové Závody )

-  Výrobce nástavby: Karosa n.p., Vysoké Mýto

-  Dodavatel vozidla: Karosa n.p., Vysoké Mýto

-  Hmotnostní třída: střední - M

-  Rok výroby : 1970

TECHNICKÉ ÚDAJE 

-  D/Š/V: 7 550 / 2 435 / 2 870 mm
-  světlost: 280 mm
-  rozvor: 4 000 mm
-  rozchod předních kol: 1 880 mm
-  rozchod zadních kol: 1 755 mm

-  nejvyšší hmotnost: 13 570 kg
-  pohotovostní: 9 200 kg 

-  motor: Škoda 706 RT
- vznětový, řadový čtyřdobý, vodou chlazený šestiválec OHV s přímým vstřikem paliva 118 kW (160 PS) při 1900 l/min

- vrtání: 125 mm

-  zdvih: 160 mm

-  celkový objem válců: 11 781 ccm

 -  převodovka: 5 stupňů vpřed, jeden vzad
 -  přední náprava tuhá, s přiřaditelným pohonem a uzávěrkou diferenciálu
 -  zadní náprava hnací, tuhá, s uzávěrkou diferenciálu
 -  brzdový systém: tři na sobě nezávislé systémy
 -  objem palivové nádrže: 175 l

 -  spotřeba paliva : 24 litrů / 100 km

 -  Maximální rychlost : 55 – 75 km/hod.

KABINA

-  trambusová
-  počet míst k sezení: 1+8
-  topení: 1x závislé

NÁSTVBA

Nádrž na vodu: 3 500 l

ČERPACÍ ZAŘÍZENÍ

-  typ: 3408
-  jednostupňové, odstředivé, hřídel čerpadla je těsněna hnětací ucpávkou
-  jmenovitý výkon - 2 500 l/min při 8 bar a 1,5 m sací výšky
-  počet sacích hrdel 150 - 2 ks | počet výtlačných hrdel 75 - 4 ks
-  vývěva: plynová na spálené plyny, umístěna na výfukovém potrubí

VÝSTRAŽNÁ SVĚTELNÁ A ZVUKOVÁ ZAŘÍZENÍ

-  tesla AZD 501
-  2x přídavná rotační světla na střeše kabiny
-  zadní zábleskový maják 
-  3x oranžové výstražné světlo na zádi vozidla

VÝBAVA - AGREGÁTY

-  motorová řetězová pila Husquarna 345 s příslušenstvím 
-  elektrocentrála s příslušenstvím 
-  přenosná osvětlovací souprava 2x 500 W + 1x 500 W+ prodlužovací kabel na cívce

VÝBAVA - TECHNICKÉ PROSTŘEDKY

   Vozidlo je vybaveno požárním v redukovaném rozsahu. Kromě příslušenství, jako jsou tlakové hadice, sací hadice, požární armatury, ženijní nářadí jsou ve výbavě vozidla další položky:
       -  prostředky pro likvidaci úniku provozních náplní vozidel
       -  VRVN
       -  izolační dýchací přístroje SATURN 2x S5, 1x S7
       -  nastavovací žebřík z hliníkové slitiny – 10 m
       -  zdravotnická nosítka skládací
       -  zdravotnický batoh s příslušenstvím pro poskytnutí předlékařské první pomoci u DN 
       -  4 ks ručních svítilen 
       -  světelná a výstražná zařízení pro ochranu posádky při zásahu u dopravní nehody
       -  kominické vybavení

Škoda 706 RTHP

šestiválcem poháněná sedmituna s podvozek pro hasičskou cisternu se stříkačkou.

Škoda 706 bylo označení typu těžkých užitkových automobilů, které již ve 30. letech 20. století vyvinula mladoboleslavská automobilka ASAP. V průběhu let došlo k mnoha technickým změnám a rekonstrukcím, ale i ke stěhování výroby bezmála po celém Československu. Historie vozu se uzavřela až po neuvěřitelných padesáti letech, kdy poslední vozy typové řady Škoda 706 MT vyrobil podnik LIAZ Jablonec nad Nisou.

Geneze názvu

Každá větší automobilka měla vždy svůj systém značení vozů. Automobilka ASAP Mladá Boleslav kódovala názvy třímístným číslem, kdy první dvě číslice udávaly nosnost vozu (resp.šasi) v metrických centech, poslední číslice počet válců motoru. Škoda 706 tedy znamená šestiválcem poháněnou sedmitunu. K tomu se v systému Škoda přiřazovala dodatková písmena, kteroužto logiku si zachovaly i následující modely odvozené z řady 706.

Typy a provedení:

  • Škoda 706 RT - základní provedení vozu - valník, nebo jenom podvozek (s kabinou) pro účelové nástavby.

  • Škoda 706 RTS – sklápěč, nebo jenom podvozek pro sklápěč. Provedení RTS1 znamenalo rychlosklápěč.

  • Škoda 706 RTH – podvozek pro kropicí vůz.

  • Škoda 706 RTHP - podvozek pro hasičskou cisternu se stříkačkou.

  • Škoda 706 RTK – podvozek pro popelářský vůz.

  • Škoda 706 RTTN – návěsový tahač.

  • Škoda 706 RTD – dlouhý valník s nízkoložnou plochou.

  • Škoda 706 RTP – valník s pohonem 4×4.

  • a množství dalších podvariant.

  • snížením a prodloužením rámu byl od původního vozu odvozen autobus Škoda 706 RTO rámový trambusový osobní, nesprávně též rekonstruovaný trambusový omnibus. Podrobnosti na příslušné stránce.


Cas25a_770

Manuál Škoda - 706 RTHP (PDF)

 Čerpáno z Wikipedie, otevřené encyklopedie a technické dokumentace SDH Kralovice


 
 
 
 

DA 12 Avia

 

 

  Název vozidla: DA 12 AVIA A 30 

  Volací znak: PPS 373 (dříve PPS 732, PPS 742)

  Rok výroby: 1982

 Vyřazena z provozu v Listopadu 2014 - Prodáno
    (nadále sloužila JSDH v okrese Kutná Hora)


 

 

 ZÁKLADNÍ VÝVOJOVÁ DATA 

1968: uvedení na trh – typy A15 a A30 jako lehko tonážní městské nákladní automobily v licenci Renault–Saviem, na technickém základu typů SG2 a SG4, rovněž s licenčním motorem MAN 712.01 respektive 712.03
1979: zvýšená užitečná nosnost u typu A15 o 250 kg – z 3950 na 4200 kg. Došlo k přetypování na model A20 a zesílení brzdové soustavy vozu
1983: první výrazná inovace ukončuje výrobu typů A20 a A30 a nahrazením inovovanými modely A21 a A31 vyšší užitné hodnoty, které dostávají kromě nových menších mechanických částí inovovaný motor 712.18.0 respektive 712.18.1, který při zachování objemu a otáček motoru dává vyšší výkon, při nižší spotřebě paliva. Vůz dostává mimo jiné novou pětistupňovou převodovku, avšak je zachována i montáž staré čtyřstupňové – tyto vozy se pak značí jako modely A21/4 a A31/4
1988: dochází k první malé inovaci modelů A21 a A31 přemístěním řadící páky převodovky z pod volantu na podlahu mezi řidičovým a prostředním sedadlem
Čerpáno ze zdroje http://www.avia-club.com/mo...

Popis:

Dopravní automobil DA 12 – A 30 na šasi AVIA s budkou řidiče typu A 30 K je tvořen samostatnou budkou řidiče pro 2 osoby včetně řidiče a samostatnou účelovou nástavbou – skříňovou karoserií, kde je v přední části kabina pro 8 osob. Účelová karoserie je vybavena výstražným a rozhlasovým zařízením, ovládaným z kabiny řidiče od spolujezdce. Vzadu za kabinou osádky je karoserie upravena pro požární zařízení a příslušenství včetně přenosné motorové stříkačky PS–12 R.

Dopravní automobil DA 12 – A 30 je určen jako základní požární vozidlo pro úplné požární družstvo se zaměřením na požární ochranu v průmyslových závodech, obcích a menších městech.

Technické parametry a vybavení vozidla

-  Označení vozidla:  DA 12 L1Z AVIA A 30

-  Typ podvozku:       AVIA A30K (licence francouzské firmy Renault-Saviem)

-  Výrobce podvozku: AVIA k.p., Praha - Letňany

-  Výrobce nástavby: Karosa n.p., Vysoké Mýto

-  Dodavatel vozidla: Karosa n.p., Vysoké Mýto

-  Hmotnostní třída: lehká - L

-  Provedení vozidla: základní - Z

TECHNICKÉ ÚDAJE

-  D/Š/V: 5 610 / 2 230 / 2 675 mm

-  nejvyšší hmotnost: 5 150 kg
-  pohotovostní:         4 350 kg 

nájezdový úhel:       Vpředu 23°
                                  Vzadu   19°

- Vnější obrysový průměr zatáčení: 13 m                                                                         

Hmotnost na nápravu ze skutečné celkové hmotnosti: Přední   1 960 kg
                                                                                  Zadní   3 440 kg

- Huštění pneumatik:         Vpředu 400 kPa
                                       
  Vzadu  350 kPa

-  Elektrické zařízeníNapětí 12 V, ukostřen pól záporný ( - )
                              Stupeň odrušení podle ČSN 34 2875 základní I.stupně
-  
Funkční vlastnosti automobilu: Maximální rychlost 77 km/hod 
                                                             
Maximální stoupavost 26%
                     

-  motor: AVIA A 30
       -  vznětový, čtyřdobý, vodou chlazený čtyřválec 60 kW (81 PS) při 3000 l/min
       -  celkový objem výlců: 3 596 ccm
-  převodovka: 4 stupně vpřed, jeden vzad
-  brzdový systém: tři na sobě nezávislé systémy
-  objem palivové nádrže: 70 l
-  Základní spotřeba paliva podle ČSN 30 0510 - 13,5 l/100 km

KABINA

-  řidiče: čelní, pevná dvoudveřová - osádka 1+2
-  mužstva: dvoudveřová - osádka 8
-  topení: 1x závislé - kabina řidiče, 1x nezávislé - kabina mužstva

NÁSTAVBA

Ocelový rám, oplechovaný pomocí nýtování, podlaha dřevěná.

VÝSTRAŽNÁ SVĚTELNÁ A ZVUKOVÁ ZAŘÍZENÍ

-  2x Tesla AZD 501

VÝBAVA - AGREGÁTY

-  přenosná motorová stříkačka PS 12 R1 
-  plouvoucí čerpadlo

VÝBAVA - TECHNICKÉ PROSTŘEDKY

   Vozidlo je vybaveno požárním příslušenstvím v základním rozsahu (hadice, savice, armatury, ženijní nářadí)

 Základní údaje čerpacího zařízení přenosné motorové stříkačky – 12:

Průtok čerpadla 1 200 litrů/minutu

Při manometrickém tlaku 800 kPa

Největší tlak 1 600 kPa

Podtlak maximálně - 80 kPa

Ostatní charakteristické údaje jsou v souladu s technickými požadavky šasi podle TPF-02-2302-68 a stříkačky TPF 124.20.26.-14/72

 Popis a užití:

  1. Dopravní automobil 12 je vybaven přenosnou motorovou stříkačkou typu PS 12 R s příslušenstvím čerpadla a motoru. Je umístěna v zadní části účelové nástavby a přístupná dveřmi v zadní stěně vozidla. Ve skříni je uložena na vodítkách a při jízdě musí být v zasunuté poloze zajištěna čepy s pojistkou. Vysouvání a zasouvání stříkačky umožňuje sklápěcí můstek s pomocnými vodítky. Přenosnou stříkačku vysuneme uvolněním otočné páky v horní části sklápěcího můstku, jehož spodní opěra ve tvaru V se sklopí tak, aby sklápěcí můstek byl přibližně ve vodorovné poloze po vysunutí zajišťovacích otočných čepů z obou stran sklápěcího rámu. Přenosnou stříkačku lze použít při hašení požárů i na místech špatně dostupných, kam není přístup s pojízdnou stříkačkou.     

Je možno hasit: vodou – přímím proudem nebo mlhou podle druhu použitých proudnic

Pěnou – težkou nebo střední, podle druhu použitých pěnotvorných proudnic

Pro obsluhu stříkačky platí příslušný návod dodávaný výrobcem ke každému výrobku.

  1. Účelová nástavba – skříňová karoserie je elektricky svařovaná z ocelových profilů a povrch karoserie je z ocelových plechů přinýtovaných nebo přišroubovaných. Podlaha je z vodotěsné překližky. Kabina pro posádku má dvoje zasklené dveře (zleva a zprava) s posuvnými skly. Kabina je vybavena háčky pro osobní výstroj a výzbroj osádky. Oknem v přední stěně kabiny je výhled ve směru jízdy. Podlaha je pokryta podlahovou krytinou s neklouzavým povrchem. V kabině je 8 sedadel, umístěných proti sobě ve směru jízdy. Pod sedadly jsou schránky pro speciální výbavu a topení. Za zadními sedadly je uzavíratelná skříň pro dýchací přístroje, ke kterým je přístup po odklonění zasouvacích dvířek. Pod zadní střední sedačkou jsou lůžka pro záložní lahve k dýchacím přístrojům Saturn S-5.
  2. V kabině pro osádku je instalováno elektrické osvětlení a naftové topení typu BON 3-12 V. Pro dorozumění s osádko v budce řidiče je instalováno dorozumívací zařízení zavěšené na přední stěně. Které tvoří ohebná vysouvací hadice zakončená trychtýřovitým náustkem – zvukovodem. Pro navázání spojení mezi osádkou kabiny mužstva a osádkou budky řidiče je instalováno akustické zařízení sestávající ze bzučáku umístěného za dveřmi kabiny osádky po levé straně ve směru jízdy. Vlastní hovor se provádí zvukovodem.

  3. Pro výstup na střechu jsou zapuštěny do karoserie na obouch bocích za dveřmi kabiny pevné žebříky

  4. Požární zařízení a příslušenství jsou umístěna ve skříních za kabinou osádky a jsou přístupna z každé strany nástavby jednokřídlovými dveřmi. Zadní skříň je největší a slouží k umístnění přenosné motorové stříkačky 12 , savic, skládacích zdravotních nosítek a jiného požárního vybavení.

  5. Zámky křídlových dveří nástavby mají všechny stejný klíč.

  6. Střecha nástavby je opatřena podélnými rošty s ochranným zábradlím pro výstup na střechu. Mezi rošty jsou v držácích upevněny nastavovací žebřík, hákový žebřík a trhací hák.

  7. Zásuvka i čep pro připojení požárního světlometu jsou umístěny před budkou řidiče vpravo a na zadní stěně vozidla vlevo.

  8. Výstražné a rozhlasové zařízení typu 2 Z 780 04-AZD 501 je s modrým majákem, který je umístěn ve smyslu vyhlášky č.90 FMD na střeše automobilu. Příslušný zesilovač AZZ 501 (s mikrofonem AMD 622 a upevňovacím závěsem) je zabudován do palubní desky v budce řidiče před spolujezdcem.

  9. Pro případnou dodatečnou instalaci vozidlové radiostanice WR 20 je vyhrazeno místo v budce řidiče před spolujezdcem. Pro upevnění příslušné prutové antény na vozidle je na budce řidiče vpravo umístěný vhodný držák.

  10. Instalace radiostanice i prutové antény se musí provést podle příslušných návodů.

  11. Závěs pro přívěs 03 ČSN 30 3660.1 je umístěn na zadní příčce rámu šasi a může být zatížen přívěsem o celkové hmotnosti nejvýše 900 kg. Na podélném nosníku rámu jsou háky s pojistným třmenem velikosti 20 podle ONA 30 3674.4

  12. V budce řidiče je upevněn typový štítek vozidla tak, že je čitelný ze dveří spolujezdce.

Rozmístění požárního příslušenství

Pro orientaci rozmístění příslušenství poslouží náčrt "označení skříní", v němž jsou očíslovány jednotlivé skříně pro uložení příslušenství.

 

Rozmístění požárního příslušenství

 

 

Budka řidiče

1 ks ruční světlomet RST 2, 1 ks vozidlové radiostanice WR 20 v případě opatření uživatelem

 

 

 

 

 

Kabiny osádky

 1 ks vlečné lano 18x5, 2 ks třmen na Lano, 1 ks ruční světlomet RST 2, 1 ks požární světlomet s kloubovým držákem, 1 ks stativ, 1 ks přenosný naviják na kabel (s kabelem), 3 ks vzduchový dýchací přístroj Saturn S-5, 2 ks láhev 5 s ventilem naplněná vzduchem

 

 

 

 

Pravá zadní skříň č.4

 1 ks Sací koš, 1 ks sběrač 110, 2 ks izolovaná hadice 52x20, 2 ks Izolovaná hadice 75x5, 6 ks izolovaná hadice 75x20, 3 ks vidlice na lano, 1 ks ventilové lano 6x12, 1 ks ventilové lano 8x25,1 ks záchytné lano, 1 ks sáček, 2 ks objímka na hadice 52, 4 ks objímka na hadice 75, 2 ks přejezdový můstek, 1 ks krabice 135 PVC s obsahem 2x těsnění 25, 4x těsnění 52, 4x těsnění 75, 4x těsnění 104, 2x těsnění 110

 

   

Pravá přední skříň č.5

 1 ks hasicí přístroj S6, 1 ks hasicí přístroj PG6 Hi, 1 ks džberová stříkačka 10, 1 ks ejektor, 1 ks hydrantový nástavec, 1 ks klíč 27/430 k podzemním hydrantům, 1 ks klíč k nadzemnímu hydrantu, 1 ks pěnotvorná proudnice 350 na střední pěnu, 1 ks sáček, 6 ks vazák na hadice, 3 ks záchranné lano, 3 ks sáček na záchranné lano, 1ks hřebenový padkový zvedák

 

 

 Levá zadní skříň č.2

 1 ks přechod 110/75, 1 ks klíč 110/75, 2 ks izolované hadice 52x20, 4 ks izolované hadice 75x20, 1 ks rozdělovač, 3 ks Přechod 75/52, 1 ks pěnotvorná proudnice 3, 1 ks přiměšovač 350, 1 ks skříňka s nástroji, 1 ks skříňka s elektrickými nástroji, 1 ks zdravotnická skříňka, 1 ks skříňka s příslušenstvím stříkačky PS 12, 1 ks Kanystr 20 l

 

 

Levá přední skříň č.1

 4 ks izolované hadice 52x20, 2 ks izolovaná hadice 75x 20, 1 ks Proudnice 75, 2 ks proudnice 52, 1 ks clonová proudnice 52, 1 ks mlhová proudnice 52, 1 ks savice přiměšovače, 4 ks kanystr 25 s pěnidlem FINIFLAM

 

  

 

Zadní skříň č.3

 1 ks přenosná motorová stříkačka PS 12 R, 6 ks savic 110x 1,6, 3 ks klíč na spojky, 1 ks ploché páčidlo, 1 ks požární sekera, 1 ks štípací sekyra, 1 ks turistická lopatka, 1 ks lopatka na štěrk, 1 ks rýč, 1 ks vidle, 1 ks vidle s násadou, 1 ks břichatka, 1 ks skládací zdravotní nosítka

 

 

 Střecha karoserie

 1 ks nastavovací žebřík, 1 ks trhací hák, 1 ks hákový žebřík

Čerpáno z technické dokumentace SDH Kralovice

Něco extra



  

   Název vozidla: Přívěsná hasičská udírna

   Volací znak: TEPLÁ ManKA

   Rok výroby: 2011

 

 

 


 

Představujeme vám prototyp Přívěsné hasičské udírny značky M & M typového označení Teplá Manka 1.Toto gastronomické zařízení polního typu, bylo pro SDH Kralovice v letošním roce vyrobeno našimi členy Janem Marxem a Václavem Maixnerem. Důvodem rozšíření našeho vozového parku byl pokus o zkvalitnění poskytovaných gastronomických služeb, při pořádání kulturních akcí našeho SDH. Zkrátka přenosný gril už nestačil.

Udírna na rozdíl od některých nově vyráběných CAS okamžitě zaujme snad každého. Je smíšené kategorie a určena pro výrobu,ohřev a prodej uzenářských výrobků. Obsluhu zařízení hravě zvládne jeden zaškolený , vnímavý a středně inteligentní hasič-samozřejmě nevegatarián.

Designové provedení vychází ze zlatého pravidla, že „jedině v hranaté krabici je nejvíce místa“. Při stavbě byl použit osvědčený starší podvozek z dříve továrně vyráběného přívěsného hasícího přístroje CO2. Šasí bylo dle potřeb upraveno a opatřeno novou ojí se spojovacím zařízením ISO 50-Třída A50-X. Díky vyzrálosti konstruktérů (zcela jistě nešlo o náhodu),bylo v oji ponecháno dostatek prostoru a materiálu pro vyvážení celého přívěsu.

Nástavba udírny vychází z konstrukce prověřené ledničky zn.Calex, která je na vnitřní straně zaizolována ohnivzdornou skelnou vatou a opláštěna ocelovým plechem. Masivní topeniště je se skříní spojeno rourou 150 mm. Jelikož roura prochází pod košem se dřevem, bylo provedeno její dvojnásobné odizolování ohnivzdornou skelnou vatou – 16 cm. V zadní části nástavby jsou v celé šířce pracovního prostoru udírny (pro snadnou manipulaci s uzeninou) instalovány dvířka s teploměrem. Kouřovod je z důvodu snadného zajíždění do nízké garáže otočný. Na blatnících jsou upevněny 2 boxy pro uložení nářadí, sekerky a ochranných pomůcek obsluhy. Pro případné zahoření uzenin, je v přední části k dispozici přenosný hasící přístroj.

Barevné provedení udírny je v „jasně červené barvě“ s bílým pruhem po obvodu a nápisem „HASIČI“. Na střeše udírny je umístěno zvláštní výstražné světelné zařízení modré barvy (modrý magnetický zábleskový maják) , doplněné dle potřeby zvukovým výstražným zařízením (siréna 60 W s reproduktorem).Tato sada neslouží k vynucení přednosti v jízdě, ale je určena k přivolání nerozhodných konzumentů uzenin.

 

 Závěrem několik poznámek:

Tato přívěsná hasičská udírna značky M & M Teplá Manka1 již byla testována v ostrém provozu na několika hasičských akcích s výborným výsledkem. Udírna není určena k provozu na pozemních komunikacích , nemá schválenou technickou způsobilost k provozu na pozemních komunikacích, nemá ani schválení TUPO a už vůbec neodpovídá vyhlášce č.35/2007 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Přesto je velice užitečná a krásná.

Přívěsná hasičská udírna tovární značky M & M ,typ Teplá Manka 1

 Technicko – taktická data :

Verze : blbovzdorné provedení
Podvozek: přívěsný hasící přístroj-tovární výroba
Výkon: 8 kg uzeniny / hodinu
Obsluha : 1 zaškolený topič - nevegetarián
Max. rychlost: 300 km/h
Palivo : dobře vysušené březové dřevo bez kůry (pozn.:kůra způsobuje nahořklost klobásy !)
Zásobník na palivo: 0,25 m3 (na 3 dny uzení)
Možnost brodění:                                          100 mm
Délka: 1 750 mm
Šířka: 1 250 mm
Výška: 1 930 mm
Nejvyšší hmotnost: 215 kg
Pracovní teplota: 60 – 80 °C
Uvedení udírny do plného výkonu: cca 30 min.

Zvláštní výbava:

 - výstražný modrý maják (magnet) s LED technologií a možností zábleskového nebo otočného provozu -siréna SI-171 5-tónová 60 W s mikrofonem

 - přenosný hasící přístroj 2 kg


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Evidence pálení

Po kliknutí na odkaz budete přesměrováni na stránky paleni.izscr.cz, kde můžete jednoduše v mapě vybrat přesné místo Vámi nahlašovaného pálení. Informace o Vámi zadaném pálení budou automaticky přenášeny na operační středisko HZS Plzeňského kraje.

V případě, že nemáte možnost zadat pálení tímto způsobem, můžete jako náhradní způsob volat telefonní číslo 950 310 130.

hasicikralovice.cz

Kontaktujte nás

Žatecká 503, 331 41 Kralovice

hasicikralovice@hasicikralovice.cz

Sdílejte s námi

Facebook       Youtube